Fredrik Sträng - via agenturen EFKOM AB

Fredrik Sträng - EFKOM AB´s bidrag till Leksands IF-kryssningen

"Med inspiration så kläcks idéer och med motivation vågar vi ta steget framåt" säger Fredrik Sträng som 2007 och 2010 blev utnämnd till Årets Äventyrare. Hans roll som expeditionsledare i extrema miljöer på planeten har lett honom till bl.a. att klättrat 7 Summits (högsta berget på varje kontinent) som förste svensk och bestigningar av 6 st. 8000-m berg inklisive Mount Everest.

Fredrik har även filmat tre dokumentärer om bl.a. Everest och K2 samt skrivit två böcker för Bonnier och Forum.

Mikael Ahlerup

Astrid Lindgrens Värld – På riktigt

Mikael Ahlerup är VD på Astrid Lindgrens Värld sedan 2003. Hans förändringar inom verksamheten och organisationen med fokus på det äkta och genuina under 8 års tid har inte bara bidragit till kraftiga besöksökningar och en fördubblad omsättning, utan även till en mer trivsam arbetsplats där medarbetarna känner sig som en viktig del av upplevelsen. Mikael berättar om den långsiktiga resa han och alla medarbetarna gav sig ut på 2004 och hur de lyckats skapa en mångfaldigt prisbelönad värld där sagor blir verklighet. Mikael spelade junior ishockey i Leksands IF säsongerna 79/80 och 80/81 och har sedan dess ett gott öga till LIF.
Mikael Ahlerup, utsås på tidningen Chefs kompetensgala 2011 till, Årets chef 2011, med motiveringen; För att han framgångsrikt har drivit verksamheten genom stora förändringar med hjälp av sin moderna ledarstil. Han är prestigelös men bestämd, uttrycker strategin så att alla förstår och har en förmåga att visa att alla är lika mycket värda.

Annika R Malmberg

Annika är en av Sveriges mest anlitade och inspirerande föreläsare. Hon har genom åren inspirerat tusentals människor – ledningsgrupper, olika sorters team och säljare – till framgång, personlig utveckling och förbättrade resultat. Annika har stor erfarenhet av att träna team och utveckla program för ledare och säljare. Hon lär ut dokumenterat framgångsrika och effektiva säljtekniker i service- och kundbemötande och kombinerar detta med kunskaper om mänskliga beteenden och insikter om hur olika personlighetstyper fungerar, eller inte fungerar, tillsammans i team och på arbetsplatser.